főoldal   /   előző oldal

Mindennapi reklámunkat add meg nekünk...




Mindennapi életünk részei a reklámok. Sajnos... Néha ugyan jó, hogy felhívják a figyelmünket az új termékekre és szolgáltatásokra, de többnyire inkább csak zavarnak. Különösen, hogy egyesek (a tevéreklámok) olyan borzasztóan hangosak. Ám még így is el lehetne viselni őket, ha kedvesek, okosak és szépek lennének ezek a reklámok. De a legtöbbször nem azok...



Nagy választék kalandból

(2017.05.09.)

Az Auchan tavalyi "arculatváltásának" szlogenje virít az út menti óriásplakáton:

Nagy választék kalandból / AUCHAN

Fölötte egy hatalmas csirkemell képe és ára.

Végre érteni vélem a szolgen jelentését: Ember! Kalandos vállalkozás, ha csirkét veszel nálunk! Mert például romlott. Vagy drága. Biztos, hogy nálunk akarsz vásárolni? Normális vagy? Menj inkább kalandparka, jobban jársz!


Legenda-számtan

(2010.04.29.)

A Rádió1-en futó hirdetés:

Megasztár 5!
Legenda csak egy van!


Nyilván: a Megasztár 5. Meg a Megasztár 4 meg a 3 meg a 2...
Persze számolni tudni kell. Igaz, ha eleve rossz a szlogen, akkor nincs mit tenni. Hiszen újat kitalálni olyan macerás!



Magyarul vagy angolul?

(2009.11.28.)

Az út melletti házon hatalmas felirat hirdeti: GALAMB FEED.
Az angolul nem tudók kedvéért lefordítom. Azt jelenti: PIGEON-TÁP.



Zsolti elszámolta magát...

(2009.11.19.)

A Burger Kingben jó ideje látható a hirdetés: "Ernő elszámolta magát". Vagyis olcsó a hamburger. Erre persze csak megvonom a vállam, ettől még nem rohanok hamburgert venni. De ez még nem baj. Nyugtázom magamban, hogy ez is csak egy átlagos reklám, egy a sok közül.

De hogy ezt a gyenge szlogent még másolni is fogják, arra nem gondoltam volna. (Vagy ez benne a humor? Hát...) Az egyik fotós oldalon fut a reklám:

Zsolti elszámolta magát! EOS 7D kártyával olcsóbban!

Aki nem tudná, annak elárulom: ez egy igen drága Canon fényképezőgép. Meg is jelenik az eredeti ára, majd ugyanez áthúzva:


434.890,- Ft


Vajon mennyi lehet az "elszámolt" ár? - furdalja az oldalamat a kíváncsiság. Nem kell sokáig várnom. A régi helyén hamarosan feltűnik a csábító új ár:

433.376,- Ft!

Ez igen! Majd' félmilliós vásárlásnál megtakaríthatok 1.514 Ft-ot! Bár az előző bejegyzésben szereplő reklám óta tudjuk, hogy ennyi pénzzel már eget lehet rengetni...
Már rohanok is fényképezőgépet venni!



Eget rengető akció


Óriásplakáton üvölt a szöveg: Eget rengető akció 1390 Ft-ért!
És még mondja valaki, hogy gyenge a forint. Hiszen alig 1400 forinttal már az eget is meg lehet rengetni...



Ide is szállítunk...


Egy Peugeot Boxer megy előttem az úton. A doboz alakú kocsi hatalmas hátsó ajtaján messziről virít a felirat: „Ide is szállítunk - és Önnek?"
Vajon kit keressek, ha szükségem volna a szolgáltatásukra? Nézem, hogy hol találom a cég nevét, címét, telefonszámát, e-mail- vagy honlapcímét. Ám a reklámszöveg körül nincs semmi. Csak egy üres, hófehér felület.
Én már tudom kérdésükre a választ: nekem nem. És sosem fognak.



Auchan 1 perc


Lakóhelyemtől nem messze áll egy Auchan áruház. Munkából hazafelé autózva már többször is rácsodálkoztam az útmenti óriásplakátok felirataira, amelyek folyamatosan tájékoztatnak az áruház közelségéről. De nem ám csak úgy általánosságban, hanem egészen pontos útmutatást adva. Sajátos módon azonban nem méterben vagy kilométerben adják meg az elérhetőséget, hanem egy új, eredeti távolsági egységben: percben! "Auchan 10 perc" - mondja az egyik. Majd jön a többi is sorra, s a távolság csökkenésével nőttön fogy az út megtételéhez szükséges idő is. Az utolsó táblán már ez áll:

AUCHAN 1 PERC

Az egyik alkalmommal rámtört a kíváncsiság. Vajon milyen sebességgel érhetem el éppen egy perc alatt az áruházat?
Lenulláztam az autó számlálóját, és elindultam az Auchan felé. A legrövidebb úton haladva is két körforgalmon kellett keresztülküzdenem magam, de azért hamarosan megérkeztem a legközelebbi bejárat elé. Nem kétséges, hogy több idő telt el, mint egy perc, de mit számít az, biztosan csak túl lassú voltam...
Akkor viszont számoljuk ki az egy percnyi utazáshoz szükséges sebességet! A távolságmérő 3,2 km-t jelzett. Legyen ez némi jóindulattal csak 3 km, hiszen kétszáz métert még az autó számlálója is csalhat... Ha 1 perc alatt 3 km-t kell megtenni, akkor 60 perc, vagyis 1 óra alatt a 60-szorosát. 60 x 3 = 180. Tehát az Auchan áruház csak akkor érhető el az óriásplakáttól egy perc alatt, ha a kedves vásárló 180 km/h sebességgel suhan át az utakon. Mint Superman.
Vagy talán az Auchan reklámszakemberei az egy percet helikopterrel, légvonalban mérték?
Ha csak úgy nem...



A gyors meggazdagodás útja


Vegyen FORD FOCUS-t! Használt autója akár 600.000 forinttal többet ér!

Imígyen szól a reklám. No, de ha a használt autóm hatszázezer forinttal többet ér, mint az új Ford, akkor minek vegyek Ford Focust, kérdem én.
Szerencsére a fiam megmagyarázta.
- Apa, ez biznisz! Ha leadod a régi autódat, akkor a Ford Focus mellé kapsz hatszázezer forintot! A Fordod azonban már másnap használt autónak minősül, ezért ha másnap azt is leadod, akkor újra kapsz egy Ford Focust és hatszázezer forintot! És akkor már egymillió-kétszázezer forintod lesz!
Megértettem.
A Ford kitalálta a gyors meggazdagodás receptjét.
Rohanok Ford Focust venni!



Emese és a Budapest Bank


Emeséről már a Kispál és a Borz is kijelentette, hogy "meg vagy bolondulva". Ezt a megállapítást a Budapest Bank is igazolni igyekszik az egyik reklámjában.
Emese a bankfiók közepén állva áradozik főnökének, hogy a bank valamelyik nagyszerű szolgáltatását igénybe véve (hogy melyiket, az elszalad a néző füle mellett, mert a hölgy úgy hadar), a kedves ügyfélnek nem kell többé csekkeken befizetnie a pénzét. Építeni kéne hát egy kemencét a bankfiókban, hogy az ügyfelek mindjárt el is égethessék a fölösleges csekkeket benne! Szemléltetésül Emese rögtön meg is gyújtja a kezében lévő sárga csekkeket, amelyeket főnöke alig győz eltaposni a fiók padlóján.
Hogy mit is reklámoz valójában a film, arra már nem is figyelek oda, mert egy csúnya kérdés fogan meg az agyamban:

tessék mondani, ilyen hülyék dolgoznak a Budapest Bankban?

Akkor meg minek menjek oda...



Hülye azért nem vagyok!


Egyszer azt írtam az egyik reklámokról szóló „hiánypótló tanulmányban”: „A vevő pozitív minősítése elavult, korszerűtlen eljárás, amely nem felel meg korunk mentalitásának. Sokkal sikeresebb, amikor egyszerűen lehülyézzük azt a vevőt, aki nem nálunk, hanem máshol vásárol.”
Hát bizony, ez bevált… ezért nem is csoda, ha már itt is van nekünk az újabb szlogen, amelyben a jubileumát ünneplő áruház emígyen szól hozzánk: „Hülye, aki nem ünnepel!”
A közönségét ily szeretetteljes tisztelettel megszólító kereskedőcég természetesen azt érti „ünneplés” alatt, hogy a vevő, ha kell, ha nem, bemegy hozzá, és minél több pénz elköltésével növeli az áruház profitját.
Tisztelt Media Markt! Köszönöm a felhívást, de úgy döntöttem, hogy én inkább nem ünnepelek.
Mert hülye azért nem vagyok.




Kristálycukor


Az út menti óriásplakát nagy része fehéren világít. Közepén egy nő, fehér szemüvegben, amelynek lencséje helyét is a fehér anyag (papír?) tölti ki. Rajta apró betűkkel valami felirat. Többször találkoztam már ezzel a reklámmal, mégis csak sokadik alkalommal tudtam valahogy kibetűzni: kristálycukor. Előtte még valami szó. Talán valódi? A kocsi gyorsan továbbsuhan, nincs idő olvasgatásra.

Bevallom, mindig kétségeim támadnak az olyan reklámalkotók alkalmasságát illetően, akik

ÓRIÁSPLAKÁTON
néhány centis

felirattal akarják felkelteni az érdeklődésémet egy termék iránt.

De ne legyünk igazságtalanok, ebben az esetben végül is sikerült. Értem a reklám üzenetét:
ne egyél kristálycukrot, mert megvakulsz!



UPC


A férfi egy irdatlanul nagy kutyaetető tálat tesz a padlóra, amely csordultig van előre gyártott táppal. Valahonnan a háttérből elégedett morgást hallunk. Aztán feltűnik a hang gazdája is, amely nem más, mint az MGM oroszlánja a tévé képernyőjén. Emberünk réveteg mosollyal ül le fotelébe, s elégedetten nézi a készüléknek felkínált kutyaetető tálat. No meg a műsort, melyet - mint a reklámból kiderül -, a UPC jóvoltából láthatunk. (Vigyázat! Nem upécé, hanem júpíszí!)
A helyzet félreérthetetlen: a pasi, aki a tévével akarja megetetni a kutyakaját, nyilvánvalóan megőrült.
Vagyis a reklám azt üzeni: aki UPC-előfizetést vásárol, biztosan nem normális!
főoldal   /   előző oldal